måndag 14 december 2009

Vilken dag

Igår hade jag ju som sagt kalas och första gästerna dök upp strax före tolv, de kom lagom till våran paltlunch sen blev det fika på det. Jag hade lyckats med det mesta tror jag, det var premiärsmakning för mig också men det var ingen som dog i alla fall ;) Sen droppade gästerna in allt eftersom dagen gick och jag fick många fina presenter. Tack allihopa! Vid middagstid kom svägerska nr 1 med familj så dem bjöd vi på älgköttsoppa, eller i alla fall svågern då inte svägerskan äter köttsoppa men det var omtyckt av han i alla fall :) Det värsta var ju att jag hade fullt sjå med att stöka fram och bort, in och ut så jag glömde helt bort att bjuda dem på tårta… Mitt minne… Om ni läser detta finns det fortfarande kvar, om inte annat får ni väl dubbel ranson när Lea fyller ;)
Svägerska nr 2 med familj kom också lagom till middagen och de stannade på filmkväll sedan. Inte världens bästa film direkt… Skulle vara en thriller men vi ansåg att det mer var åt komedihållet :) “Blackmale” hette den ifall nån undrar.

Jag hade en mycket trevlig kväll med vänner och familj och kan bara tacka och bocka för alla presenterna. Vill ni ha fika igen får ni antingen ta med eller vänta tills nästa år, för jag har inga planer i dagsläget att göra om det där bak racet :)

1 kommentar:

Susanne sa...

haloj och tack för i går.... var super gott du jag hade nog inte fått ner någon tårta ;)
man var proppmätt av allt det goda suuuuper..
väntar på receptet på damsugarna!