lördag 5 december 2009

Kan nåt gå fel gör det de

Satte in dörren idag, det tog sin gilla tid minsann för hakgångjärn går inte så bra att justera… Tog det inte i på ena sidan tog det i på andra sen var den för långt in och sen för långt ner men Det går faktiskt justera med brickor, tack och lov.

Efter det blev det att hänga fast lite elkabel, fast där var det lite av, ursäkta ordvalet, hönan och ägget syndromet. Skulle egentligen målas innan men då ska det vara varmt och för att vara varmt måste jag ha ström… Ska nog dra en skarvsladd och sätta in byggtorken så man kan snabbmåla där kabeln och diverse armaturer ska vara. Går i och för sig att skita i att måla innan men ska man göra nåt kan man lika gärna göra det ordentligt.

Där har vi anledningen till att jag inte gjorde klart idag för när jag sneglade lite på dörren när jag höll på med elen upptäckte jag att den GIVETVIS satt Upp Och Ner!! Är väl inte riktigt hela världen men den är skräddarsydd efter dörrkarmen och nu ser det snett ut… Och sådant stör mig nåt fruktansvärt!
Så i morron blir det att vända på dörren och dra färdigt elen, sen får vi se om vi får grillad kyckling till middag när jag slår på strömmen :)

1 kommentar:

Susanne sa...

man ska inte skratta åt andras elende.. he he he---