onsdag 7 oktober 2009

Vattoglägga

På bondska eller på svenska, vattenhalka, snorhalt, blankis med vatten, kärt barn har många namn. Det var inte speciellt roligt i morse när jag skulle till jobbet. Många dagar med minusgrader på natten gjorde att backen frös till ganska bra, sen att det spöregnade inatt gjorde inte vägen mindre hal. Det är vid sådana här tillfällen man önskar att det kom två dm snö istället, det är åtminstone förutsägbart :)

Och frugan svor en hel del också när hon insåg att hon verkligen var tvungen att lägga om till vinterdäck innan hon skulle åka. Då tänker ni säkert, "Vad är det här för karl som inte gör det åt frugan?!" Men jag skyller på att jag var på jobbet ;) Sen lever vi ju i ett jämställt samhälle, ska jag städa och laga mat kan gumman lägga om till vinterdäck, eller hur? ;) Sen kompenserade jag ju fatiskt med att laga en god Chili när jag kom hem. Kan ju lägga upp receptet bara för att.

1 kommentar:

Susanne sa...

he he jasså jämdställd.. inget jag kan eller vill "....skuttar ut visslande...."
betyder på svenska; så skönt att jag inte byter däck... håller mig till spisen...( i ett järn grepp )
chili är mumma....