söndag 4 oktober 2009

SNÖÖÖ!!!

Yippie!!
Nu kommer det vita helv..et! ...Skulle vissa säga, men jag hurrar! :) Snart blir det ljust på vägarna och lillan får åka sin efterlängtade pulka, hon har tjatat om den sen i sommras och varje gång det regnar säger hon "Lea åka ulka!" och varje gång jag kommenterar att det bara är regn säger hon "Bara jegn, nöa örst, sen Lea åka ulka!". Man kan ju inte annat än le då :)

Men som sagt så drar det ju ihop sig nu. Förhoppningsvis får vi en likadan vinter som förra året med tidig snö som verkligen får ligga kvar.
Och bilen har fått på vintersulorna, glykolen kollad och motorvärmaren i pluggad. Blir en trevlig resa till jobbet i morrn :)

Jag gör som svägerskan och lägger in en liten bild på vad som komma skall, men jag hoppar fram till det bästa ;)

1 kommentar:

Susanne sa...

jag hoppas ändå på att det dröjer ännu.. myset sitter i att man får vara inne och mysa med en knastrande värme från spisen :)..
vår vintern därmimot är lovely att utforska.. med pulka för då har ljuset återvänt!