tisdag 6 oktober 2009

Ibland förvånas man

Ibland blir man väldigt överraskad över hur uppmärsamma barn kan vara ibland, fast man inte tror det :)
När jag hämtade lillan från dagis igår lyfte jag upp henne och hon sparkade av fötterna som vanligt mot bakdäcket, en mycket bra grej hon lärt sig så man slipper få in halva sandlådan i bilen ;)
Jag monterade ju vinterdäcken söndagkväll och jag hade inte sagt nånting om det till lillan, dessutom är mina sommar och vinterfälgar väldigt lika, men Lea hade knappt satt fötterna mot däcket förrän hon utbrast "Pappa nya däck bilen!"

Det är ju nästan så man tappar hakan ibland, sen kunde jag inte göra annat än skratta :) Det är samma sak när Ingela bytt gardiner inne, för mig brukar det ta nån vecka att upptäcka ;) men Lea hinner bara sticka in huvudet i rummet innan hon kommenterar att det är nytt. Barn är underbara, för det mesta ;)

1 kommentar:

Susanne sa...

ha ha javisst är dom underbara:) fast det fins stunder då dom säger saker som man helst sluppit höra :)