fredag 2 oktober 2009

Plus och minus

Sista dagen har varit präglat av detta. Det började igår när jag kom hem, gumman satt vid datorn och helt plötsligt kom ett meddelande upp att inget abonnemang var registrerat till våran router. Suck, den enda sidan som fungerade var Ice.net´s hemsida där man var tvungen att registrera modemet hos dem igen. :(
Det positiva var att istället för att betala 350kr sjönk våran avgift till 200! :)

Det var ju i och för sig ett tag sen vi skaffade katterna men dom blev i allra högsta grad inblandade nu. I början hamnade dom på minus för att dom bara åt och inte uträttade speciellt mycket, fast dom var ju väldigt gulliga :) Sen hamnade dom på plus igen när dom började jaga möss, för att snabbt hamna på minus när dom insisterade på att lämna dom överallt på gården. Sen landade de på plus igen när jag började inse att våran källare i princip är helt mus fri! :)

Men idag kom den berömda droppen, det började med att Musse gnagde på två av våra frukostfrallor och Mjukis snodde ett "Ballerina - Pepparkaka" kex av mig igår... mutter. Men idag när jag kom hem var jag ruskigt sugen på en kaka men kunde inte hitta dom. Muttrade en stund över att Ingela gömt bort dom för bra samtidigt som jag var irriterad över att Lea dragit ut en massa plast på golvet.

Då går det upp ett Liljeholmens för mig, Ingela hade inte alls gömt kakorna och Lea hade inte skräpat ner, Musse och Mjukis hade dragit ner kexpaketet på golvet och Nadja (hunden) hade gjort slut på lidandet! Djurkräk!!!

Men dagen slutade trots allt på plus då jag hade köpt två kexpaket, internet felet löste sig genom installera om Firefox och katterna var extra mysiga nu på kvällen. Och som pricken över i hittade jag en påse med Kinapuffar som jag ska mumsa i mig! :D

Vem kan vara sur på dom här :)

Inga kommentarer: