måndag 9 november 2009

Snabb dag på jobbet :)

I dag gick det undan minsann! Kom till jobbet kl. 7 och åkte kl. 8. Tänk om alla dagar var sådana! :) Konstaterade att jag och min kollega hade 35 timmars jobb den här och nästa vecka så jag tyckte det passade alldeles utmärkt med kompledigt idag och föräldraledigt resten av veckan. Och efter jobbet bar det av till Skeå för att inhandla lite sågblad och skruv som stoppade projektet i söndags. På tal om det… Trevlig helg alla hårt arbetande ;)

Nu i veckan hade jag och lillan tänkt försöka få klart hönshuset så stackarna slipper lägga ovala isklumpar i vinter :) Bara lite isolering, el och en ny dörr kvar så förhoppningsvis ska vi väl få till det i veckan, om nu inte lillan gömmer bort allt för många verktyg för mig då. Hon älskar att vara med och hämtar och bär runt diverse saker. Förhoppningsvis bär hon väl inte bort allt men det brukar ändå alltid saknas en massa saker så det kanske jämnar ut sig. Man får väl ge hon en planka med lite spikar i så hon också får bygga, då brukar hon bli väldigt nöjd :)

Kan väl visa lite hur det blir ute hos pullorna. Här är steg 1: Tom vägg.
IMG_4056

Steg 2: Lite vindpapp och isolering.
IMG_4057 
Och slutligen Steg 3: Färdig vägg! Nästan som i matlagningsprogrammen ;)
IMG_4059

Sen ska det bara på lite färg, el som sagt och lite budgetlister av råspånt :) Jag tror det finns hönor som har det värre :)

3 kommentarer:

Therese sa...

Tack, ibland har man tur ;)
Vad fint hönshuset blir!

Susanne sa...

ja blir ju kanon det där ,dom kommer värpa guld ägg som tack :)

Matte Hartman sa...

Med tanke på vad det kommer kosta i slutändan vore det säkrast för deras skull ;)