fredag 13 november 2009

TJOHOO! Pappa har fyndat!

Jodå, minsann. Jag fick upp et il idag, det började med att jag kollade termometern och konstaterade att det var 16 grader kallt. Hmm, ute aktiviteter var inte särskilt lockande, vad gör man då? Jo, man utnyttjar temperaturen för egen vinning och passar på att frosta av frysen och rensa lite. Det var där jag upptäckte en påse jag hela tiden trott att det var bär i men tji fick jag, det var 7-8kg älgfärs! Yippie!! (I mitt lyckorus råkade jag dammsuga och skura av bara farten). På tal om ingenting, så otroligt smidigt att använda en kupévärmare när man frostar av frysboxen, tror det tog en halvtimma, Max.
Men vad gör man då med älgfärs? Spagetti och köttfärssås såklart!! Okej, innan jag blir lynchad så gjorde jag faktiskt inte det :)
Istället blev det faktisk Smördegsinbakad älgfärs Smaskens blev det!

Inga kommentarer: