söndag 15 november 2009

NU förstår jag

Vi var förbi dem vi köpte oxen av nu på kvällen och Lea ville så gärna se på kossorna så vi fick tillstånd att gå in en sväng och titta lite på dem, allt från små små kalvar till STORA kossor, tjurar och hästar. Jag hade inte det minsta minne av att kossor är så stora som de är, de är ju som en häst nästan! Fast man har ju bara sett de när de står i hagarna och på håll dessutom :)

Jag har nog inte egentligen insett vidden av deras jordbruk tidigare, man har ju aldrig varit in i en såpass stor lagård tidigare. (De har väl runt 200 djur bara men för mig är det stort iaf.) Klockan var väl runt sju men dom hade fullt sjå med djuren och hade förmodligen Några timmar till med jobb, varje dag och då menar jag också Varje dag. Det är då man börjar inse att man själv har det ganska bra egentligen. Man blir ju inte speciellt avundsjuk på dem för de gör sig förmodligen inte särskilt stora pengar på det heller, det blir väl såpass man kan försörja sig på det. Så Nu förstår jag helt varför de inte kunde stycka åt oss, men det löste ju sig till slut i alla fall :)

Bara därför ska jag dö en stund i soffan innan jag går och lägger mig. Det är ansträngande att se andra jobba ;)

Inga kommentarer: