söndag 22 november 2009

Hyfsat produktiv helg :)

Denna helg har det hänt mer än vanligt faktiskt, det blev grillning i solen i Lördags och ute i solen idag. Sen har jag isolerat hela hönshuset nu, så den biten är klar. Dörren är påbörjad och ska bara isoleras och kläs med råspont sen ska jag försöka smida några gångjärn.
Nu vet jag även varför dörrar är så dyra! Det var ett helt projekt att få allting rakt och i vinkel medans man skruvar, men det är väl så när man är ovan :)
Elen är delvis dragen nu men jag har ju som sagt inte kunnat dra nånting i själva hönsdelen av förklarliga skäl :) Men om man inte är allt för trött efter jobbet (jo, det tar på att se andra jobba!) ska jag nog hinna det under veckan.

Allting tar sådan fruktansvärd tid att göra när man inte riktigt är van att snickra och det här är trots allt mitt första riktiga projekt i byggväg, så man mäter och dubbelkollar allting några gånger men det spelar ju inte så stor roll när man i grund och botten har tänkt fel! Sen gör man om och gör rätt, efter att man surfat runt en halvtimme på nätet efter byggbeskrivningar! ;)
Under tiden man varit pappaledig har det gått ännu saktare när man får jaga lillan var femte minut! ;) Men till syvende och sist går det trots allt framåt!

1 kommentar:

Therese sa...

Hehe, nej tack det räcker med den skog vi har just nu, vi har så mkt annat som ska göras ändå så ;)
Du får ropa till när ni vill ha tlllbaka röjsågen. Just nu är det väldigt uppskattat att vi fått låna den :)