onsdag 21 april 2010

Ihärdig bloggtorka pga. otur med det mesta…

Torkan har hållit i sig ovanligt länge nu, mest för att jag haft, eller rättare sagt Har, en väldigt långdragen förkylning… Den började väl för två helger sen med rethosta men bara nattetid, så på dagarna under förra veckan var man mest som en zombie. Denna vecka har det nästan satt sig i bihålorna, det har inte brutit ut men hela huvudet är fullt med bomull så allt vad gäller dator har legat nere i två veckor nu, därav de få inläggen :)

Nu i helgen hade jag däremot upp ett litet ryck, men det gick ganska fort över i och för sig… Skulle fixa ångestprojektet ute i garaget (Renaulten). Sagt och gjort, hämtade den “nya” spolarpumpen och skulle bara testköra den, ni kan ju säkert gissa hur bra den funkade… Jaha, den var ju begagnad men va faan de på skroten hade ju provkört den, sa dem i alla fall… Hmm, började kolla efter glappkontakt med mera men hittade inga konstigheter, provade även mäta upp nya pumpen och inga konstigheter där heller… Va fasen kan det vara för fel!?!?

Tänkte att man skulle ju kunna riva den gamla pumpen så får man se hur det ser ut där inne och kanske få någon ledtråd. Jag fick inte bara en ledtråd där utan hela förklaringen, även varför den “nya” pumpen vägrade spela med. På grund av värdelös konstruktion tränger det in spolarvätska i motorn vilket gör att den rostar ihop… Detta är då inget som inte lite 5-56 löser så vi rev den nya pumpen också. Sen var det bara att skruva ihop eländet. Efter det blev det oljebyte och då tänkte jag hälla i lite mirakelolja i motorn så den blir tät och fin, dyr som fan och lite kvar i flaskan var det men jag offrade den, bara för att konstatera att jag glömt att skruva tillbaka oljepluggen… Mutter mutter…
I med pluggen, fylla olja, kolla alla andra vätskor, konstatera att bromsarna rostat fast, provköra bilen, konstatera att länkarmarna fram glappar lika mycket som på S40´n, ta bilen till jobbet några dar, konstatera att oljepluggen läcker, Köra S40´n till jobbet idag och konstatera att startmotorn slutat funka när jag skulle hem, gråta en skvätt, gå och lägga sig… Och så fortsätter det…

Inga kommentarer: