tisdag 17 november 2009

Vill inte sova!!

Det har väl varit det stående temat på kvällarna de sista månaderna, “Ville inte sova” och det är inte mig vi pratar om som ni kanske förstått utan min kära dotter. Hon vägrar helt enkelt gå och sova, så fort man går ut ur sovrummet kliver hon ur sängen, sen står hon vid trappen tills man säger till henne och då säger hon det klassiska och skrattar när man kommer upp för att lägga henne igen.

Ikväll tog jag ner Lea en stund och satte hon i knät tills hon lugnat ner sig lite och efter drygt tio minuter var hon så stilla att jag trodde att hon somnat. Ja just det ja, ibland är man ganska naiv. Precis i det ögonblicket åker handen upp och Lea kvittrar glatt “Tummetott, långeman, lilla vickevire!” *SUCK* Det är då man helt tappar gnistan… Det lär ju bli jättekul när jag väcker Lea kl 6 i morron…

Inga kommentarer: