måndag 23 november 2009

Dörr bygge

Arbetet fortskrider, var bara in och åt efter jobbet sen var det bara att svida om igen och masa sig ut innan man somnat :) Som sagt var så går det ju inte fort minsann, på tre timmar hade jag bara isolerat, lagt på vindpapp och klätt med panel men det var efter tre felsågade brädor, en hel harang med svordomar och en rökpaus :) Nu tänkte jag visa lite av mina framsteg:

Framsidan av dörren, har man inte skruvtvingar får man ta spännband! :)

IMG_4073
Baksidan, återstår bara att såga till yttermåtten på panelen så det passar mot dörrkarmen. Här blev jag av med sista bitarna av spånskivan :)
IMG_4072
Ni kanske noterat min fina snickarverkstad (Hö lir) med GOTT om takhöjd! Och min fina arbetsbänk (Ventilationstrumma) :) Men det funkar Alldeles utmärkt!

Inga kommentarer: