söndag 1 november 2009

Då var den helgen över

Det har verkligen inte hänt speciellt mycket denna helg, det gamla vanliga bara, skruvat bil. Denna gång var det en spolarpump på Renaulten som vägrade leverera… Började kolla säkringar och sånt men sån tur hade jag minsann inte, det var bara att börja riva. Det bästa med detta är ju att pumpen sitter inbäddad längst bak i innerskärmen så det var bara att slita lös däck och innerskärm, jippie…

Den person som uppfann plastclips för att fästa saker i en bil ska jag personligen strypa långsamt om jag får tag i han, det var endast ETT clips som höll efter att jag ryckt innerskärmen men lustigt nog var alla SKRUVAR hela *hint hint*. Detta var då i fredags, gissa om nån affär hade öppet… Och inte hade jag nån lust att skruva ihop allting tills jag fått en ny pump men det fick jag ju böta för idag när jag var tvungen att kasta på vinter sulorna på Fårrden ute på gödselplattan i mörkret för att Ingela skulle ta sig till Skeå i morgon.

Ironin i det hela är då att betongplattan till utgödslingen från lagården är mycket slätare och finare än garagegolvet, så nånting positivt var det i alla fall :)

Inga kommentarer: