torsdag 8 oktober 2009

El-fel och mjölk

Ja, det var ju en lustig kombination :) Förklaring följer:
Det hela började med att en av maskinerna på jobbet sa upp sig. Den vägrade helt sonika att göra som jag ville. Efter några försök konstaterade jag snabbt att det var något roligt elfel... Men vad roligt!! Fast egentligen är det inget fel, inte vad maskinen säger i alla fall, den tycker att allt är helt OK inga larm alls. Så hur åtgärdar man ett fel som inte finns??

Så hela eftermiddagen gick åt till att prata med en supportkille som sa åt mig att kolla en massa saker runt, i, under och ovanpå maskinen. Bara för att konstatera att jag räddat hans eftermiddag också, från fritid då ;) Han skulle återkomma i morgon :D

Här är maskinen jag jobbar med, en ByStar 3015 med 4.4Kw Laser. Kapacitet plåttjocklek: 25mm (Svart)


Och plåtlagret, kapacitet: 90 ton


Och till sist den andra, identisk, fast med 6Kw laser



Sen kommer vi till mjölken, som i detta fall inte har det minsta att göra med del övre delen :) Kom bara att tänka på det helt apropå.
Visst är det lustigt hur ett mjölkpaket kan göra så att det känns som att kylen är ganska välfylld.

Jag märkte det när jag bodde och jobbade nere i Stockholm, när man kom ner efter en ledighet var det första jag köpte en mjölkliter och då kändes det genast mycket hemtrevligare, fast paketets enda sällskap var en tub kaviar :) Det finns trots allt inget bättre än att ta ett glas mjölk med lite kakor till ;)

Inga kommentarer: