lördag 12 september 2009

Byte av kamrem...

Tänkte visa och berätta lite om mitt fina jobb, så att även den oinbitne kan sätta sig in i min totala lycka som infinner sig av bara tanken på detta...
I denna bildserie med förklaringar får vi lära oss att byta kamrem på en Volvo S40 i tre enkla steg.

Steg 1: Demontera allt.
Under tiden ni läste förordet passade jag på att förbereda lite med att ta bort diverse kåpor och annat krims krams som är i vägen och här kommer vi till den näst roligaste biten av allt, denna detalj ska då lös, och som ni ser på bilden så är utrymmet inget att klaga över. Nästa steg är att ställa in stolen, sätta sig ner i utrymmet och med lätthet skruva bort remspännaren...







 
Se, hur jag på den här bilden, med lätthet får plats med hela min kropp på ett smidigt sätt. Inga som helst problem att släppa dessa bultar när man kommer åt på ett så här bra och ergonomiskt sätt...
 







 





Steg 2: Byt remmen och montera alltsammans i omvänd ordning.





 
Steg 3: Vad blir det för mat?
Här kommer den Roligaste delen i hela projektet!
PROVSTART! Skruvade vi tillbaka allt och framförallt skruvade vi tillbaka det rätt?? Det är nu vi kommer att få reda på om man kommer att ha råd med en smaskig filé till middag eller om man får stå ut med en tårdrypande Ventilsallad!

 
Se "denna" länk för det underförstådda ;)

Inga kommentarer: