söndag 20 september 2009

Yippieee!!!

Jodå!! Igår blev det minsann filé till middag (Se tidigare post här så förstår du), Bil skrället startade! och framförallt gick som den gjorde innan jag började, vilket är en ganska stor fördel ;) Sen var det bara att hoppa på nästa projekt... Gummans Renault låter ju inte riktigt helt frisk när man kör, det låter ungefär som om nån tokvarvar en motorcykel i kupén när man kör mer än 50. Med andra ord hörselskydd på!

I och med att jag fick lov att köra den under tiden min bil var på "verkstad" kände jag ett visst behov att laga denna bil med, framförallt för att åtminstone Nån ska vilja köpa den. Så efter en hel söndags skruvande, men mest tillverkning av specialverktyg, fick jag nog till den med, Hoppas jag i alla fall, har inte provat än men självförtroendet är ju på topp nu när första projektet lyckades! ;)

Här ser ju allt någorlunda bra ut...


Sen när man börjar ta isär lagret ändrades min åsikt...



Till och med den mest ohändige ser nog orsaken till oljudet i bilen ;) Men nu sitter det nya och fräscha grejer där, så förhoppningsvis ska den nye ägaren inte behöva engagera sig så mycket med hjullagren i alla fall :)

Så till slut kan man väl summera helgen med att jag har lite bättre begagnade bildelar till salu ifall någon känner att de vill ha lite Volvo och Renault original kvalitets delar, det är lite småfix på dem, men det löser nog den händige hemmafixaren med lite silvertejp och najtråd på en fikarast ;)



Vid intresse är det bara att maila till:  jagvillkopabilligareservdelar@matteharskruvatsondertvabilarpaenhelg.se ;)

Inga kommentarer: