måndag 14 september 2009

Välfärds problem

Ny vecka, nytt jobb. Vi har ju som sagt inte speciellt mycket att göra på jobbet än, så jag blev bortröstad från laser skärmaskinen som jag normalt handhar... Jag blev satt att reparera läckande slangkopplingar mm.
Ganska lustigt hur man kan känna för vissa saker, jag vet att jag borde vara mer än nöjd att jag har ett jobb och att väldigt många skulle vilja byta med mig, men faktiskt så känns det inte riktigt så... Den största anledningen till att jag bytte jobb var ju för att slippa reparera saker, det gör jag tillräckligt hemma...
Därför blir det lite blandade känslor, skuldkänslor för att man vantrivs med jobbet nån annan med glädje skulle göra...

Men till syvende och sist är man nog glad att man trots allt har ett jobb i dagens läge, så det är bara att sluta gnälla, spola av sig och hoppa i bingen så man orkar med vad morgondagen har i sitt sköte :)

Inga kommentarer: