tisdag 22 september 2009

Dagar man bara vill lägga sig ner och gråta...

Idag på jobbet höll jag på att förbereda lite saker, skulle "bara" klippa lite plåt, men det slutade med att det tog tre timmar och en lätt irriterad traktorförare, det hade legat sen 1997 så dom var riktigt längst bak längst in. Bara för att få ett litet telefonsamtal just när jag äntligen kunde börja.
-Matte: "Ja, det är Mathias"
-Ingela: "Hej... Jag står vid sidan om E4´an... Min bil "väser..."

Och i det precisa ögonblicket kom den numera allt så välbekanta klumpen i bröstet tillbaka, hur dyrt blir det här nu då?!........
Jaja, det var bara att sluta tidigare och åka och hämta gumman. Nåt positivt ska man väl få! ;) Väl på plats kunde jag konstatera att den nog skulle gå att köra hem i alla fall. Efter lite surfande på nätet är jag lur om att katalysatorn har rasat och pluggat igen avgassystemet, hoppas jag, annars blir det nog lite dyrare saker... Jippie... Men med lite tur kan man nog komma ganska billigt undan. :)

Väl hemma var det bara att försöka skramla ihop nån liten gnutta motivation och släpa sig ut i garaget för att skruva ihop det sista på Renaulten och prova den så åtminstone DEN funkar, sen återstod bara provkörningen av den.
Det var då jag trodde att jag skulle slita ut ratten i ren ilska och besudla bilen! Tror ni inte bilskrället hade ett skrapande ljud på den sida jag just lagat!!!

Men tack och lov hann jag inte slita av ratten när jag insåg att det bara var skölden till bromsskivan som låg emot lite grand. Fixat på 5sek, tänk om alla fel vore så. :)

Nu ska jag turligt nog snart hoppa i lådan och drömma söta drömmar om vad jag göra för roliga saker till helgen, nä, just ja...
Bara därför ska jag svulla i mig en bit smörgåstårta som plåster på såren! ;)

Inga kommentarer: