måndag 28 september 2009

Lyckad operation!

Patienten överlevde! Men det var på håret ;) Kollade som sagt upp fårrdens astmatiska problem i söndags. När jag tagit bort en värmesköld blev allting helt plötsligt lättåtkomligt. Wohoo! Och när jag tagit bort katten, nä inte den biologiska, den i bilen ;) stod allting klart för mig. Det såg inte riktigt rätt ut därinne



Helt otroligt att den gick överhuvudtaget! Hela bakre delen hade lossnat och åkt ut den naturliga vägen, utom en knytnävsstor bit som ställt sig på tvärsan så det blev plugg. Efter lite funderande kom jag på lösningen. Den bestod i ett järnrör och slägga som fick agera kirurgiska instrument i denna delikata operation. ;)

5 min senare med god hjälp av Palle


Det blev Tomt därinne! Det var nästan så att det ekade ;)
Nu får man väl gå över till etanol för att kompensera, men det gör ju inte så mycket. Men i nuvarande utförande blev det lite bättre klös i bilen då en hel katalysator tar runt 10-12% effekt.

När vi ändå är inne på bilbranschen kan jag väl visa vad man kan få hitta på när man skruvar bil. Detta skapades när jag blev less på att hjullagret på renaulten ställde sig snett när jag skulle in med det. Istället för att svära i en timma tog det 5 min med ett leende och mutterdragare :) Hela jobbet kanske tog ett par timmar extra men det blev betydligt roligare.

Renault garage special

Inga kommentarer: