torsdag 24 september 2009

Gofika och bilkörning

Idag åkte vi till svägerskan som fyllde år. (Hennes blogg) Hon hade som vanligt bakat Riktigt gott fika, men det som var mest synd var att vi hade ätit innan vi åkte dit... Att man aldrig lär sig ;) Hon har tidigare jobbat som frisörska och alldeles nyligt startat egen firma, fast jag tror att hon skulle tjäna mer på catering då hon är helt suverän på mat och bak! Det tråkiga var väl att vi inte hann köpa nån present idag men det går alltid lösa sen, det var de där med mitt minne då ;)

När vi var på väg hem kom jag på det där med bilkörningen. Precis efter ett krön såg jag nånting på vägen, instinktivt bromsar man ju och svänger åt sidan. I det här fallet var det bara en gräshög nån bonde tappat efter sig, men det andra instinktiva jag gjorde var att luta mig fram till ratten för att se bättre... Jaha, som att 30cm närmare skulle göra hela skillnaden?! Jag har märkt att jag gör samma sak när det är dimma, snöstorm eller bara allmänt dåligt väder, och ibland till och med när det är riktigt halkigt?! Varför?! :)

Jag och min kusin pratade om precis detta för några år sedan och han gjorde samma sak och jag tror nog inte vi är ensamma om det heller. Just nu ler du nog lite sådär igenkännande va? Erkänn! ;)
Visst är det lustigt vilka små egenheter man får för sig ibland.

Inga kommentarer: