fredag 18 september 2009

Det ena ger det andra

Jag har ju som sagt trampat runt i svampskogen rätt mycket sista tiden nu. Inte för att det har gett så mycket egentligen, förutom en hel del surftid på datorn då när man ska identifiera det man hittat...  Ganska frustrerande när man har hittat vad man tror är en god matsvamp, för att sedan inte hitta tillräckligt bra beskrivning på den för att vara 100% säker, för att till sist kasta bort allt...

Men inte längre!!

Det ena...


Ger det andra!



Just det, jag "vågade" mig på en skivling! Jag var egentligen ganska säker redan från början och hade redan gjort i ordning allt i förväg Innan jag fått min kära bok jag beställde :) Blev från 99 till 100% säker och jag kan göra min "Finska risksallad" utan risk ;)
Det i burken är då Pepparriska som är avkokt och insaltad. Detta ska då som sagt bli finsk risksallad.

Inga kommentarer: