måndag 21 september 2009

Nya jobb och gamla projekt

Förra veckans reparations arbeten var ju som sagt ingen höjdare, men ny vecka och nya jobb. Nu ska jag bygga en vägg som vi kan hänga upp fixturer på, helt klart roligare jobb! :)
Jag har alltid tyckt om att tillverka, så det här var ganska smutt och i och med att jag själv ansvarar för det så får man göra allt från att plocka in material, kapa, laserskära, svetsa och måla. DET är kul :) Samtidigt blir det mycket bättre ordning på fixturerna vilket börjar vara på tiden.

När vi ändå är inne på denna linje kan väl passa på att visa lite gamla projekt jag gjort hemma, dom flesta är nog tillverkade för att jag är för snål för att köpa nya ;) men utmaningen att se vad man kan åstadkomma med gamla grejer är det roligaste!



Färgspruta för slamfärg, föddes när jag blev för lat för att måla för hand. Tänk vad man kan göra med en gammal kompressor, avfettningspistol och trädgårdsslang ;)



Julgransfot, INTE för inomhusbruk! ;) Lite skrotbitar som låg och skräpade i garaget fick bilda detta när våran utegran blåst omkull en gång för mycket!


Ny eldstad eller vad man ska säga, på andra sidan pölen kallas det "firepit", Blev less när man ska grilla på våren och elden flöt omkring på allt smältvatten... Lite spillbitar som har fått ny användning :)


Här är då en "grusharpa", den "spelar" faktiskt lite när man tömmer grus på den :) Man sorterar då ut större stenar med denna när man vill ha lite finare sand, eller grus. Mycket praktiskt när man har grusgrop :)

Med detta kanske man inspirerar andra att hitta på en massa kul grejer. Det är ju trots allt på internet jag själv hämtar det mesta av min inspiration. Sitter nu och ritar lite på en timmervagn till fyrhjulingen som ett lagomt vinterprojekt. Jaa, jag vet att dom finns att köpa för en väldigt billig penning, men då har jag inte konstruerat den själv, vilket ju är en av de få hobbysar jag har, förutom att laga bilar *grin* ;)

Kommer antagligen att lägga ut mera av den här varan i framtiden, men de projekt jag har, är det nog inget som det är direkt brådskande med så det blir lite pö om pö allt eftersom jag får det klart. Allt ryms inom "Tioårs planen" ;)

Nu blir det i alla fall ett väldigt lätt projekt. Duscha och Sova! :)

1 kommentar:

Therese sa...

Vad läcker eldstaden var!=D