onsdag 23 december 2009

Om jag ändå sopat av bilen mellan varven…

Tänkte åka in till stan idag på julklappsrunda och då tänkte jag att vi skulle ta min bil, den körs ju så sällan nu när jag är pappaledig. Men det var inte så bara att ta den minsann, jag har ju aldrig brytt mig om att sopa av den mellan alla snöfall sista tiden… Så, såhär kan det gå efter drygt 45 cm snö :)

Här är det den stora skillnaden mellan norra och södra Sverige, efter 8 cm snö blev det Kaos nere i Stockholm för nåt år sedan, folk parkerade bilarna efter E4´an och en del fick övernatta i dem och det var fullt ståhej på nyheterna. En gammal jobbarkompis skulle åka hem från jobbet den dagen, han hade runt 4 mil hem, det tog 5 Timmar!! Här kom det nästan 30 cm över en natt häromdagen men jag vet inte ens om det blivit en notis i tidningen ;)

Tjohoo…IMG_4117
Jaja, den gick i alla fall bra att backa ut :)
IMG_4119

Inga kommentarer: