torsdag 17 december 2009

Men herrejösses!

Igår åkte jag på utryckning till Susanne (Svägerskan), hon skulle göra filmrullar men hade glömt köpa punsch så jag tog till flaskan och satte mig i bilen ;) Lea höll på att trampa sönder mina nerver så det var rätt skönt att komma ut en stund, fastän det var –15. Tyckte det var rätt kallt då men å andra sidan hade vi –25! i morse så allt är relativt. Väl där blev det kaffe, bulla och en trevlig pratstund om mat och bak. (När man är pappaledig är det trevligt som omväxling att prata med nån som kan fler än enstaka meningar under dagarna) 
Hon visade en blogg med ett recept på en saffranspudding som såg intressant ut, den innehöll gamla torkade lussebullar, perfekt tyckte jag för de torkar ju på en kvart när man tagit fram dem!

Väl hemma fanns det ju inget annat alternativ än att börja baka, den såg ju god ut! Fram med några halvtorra lussebullar och en ny, blev lite lite annars. In i varmluftsugnen på låg värme ett tag då dom inte riktigt var helt torra (De suger upp såsen bättre när de torkat) Här ska det gå undan, pappa har cravings! Spelade inte så stor roll egentligen då middagen skulle fixas, lillan läggas och bloggen fixas. Helt plötsligt var det läggdags så allt åkte in i kylen för att dra över natten och det gjorde absolut ingenting med facit i hand :)

I morse 06.30 sattes ugnen på, pappa var som ett barn på julafton, in med puddingen och vänta vänta vänta… Det positiva var att jag hann fixa en lite gästbok till bloggen :) 07.25 KLART!!! Jaha den skulle svalna lite också… Men efter det…
Herrejösses! säger jag bara, det var kärlek hela vägen ner i magen!! Lillan hade just rultat ner för trappen och ville självklart också smaka så jag gav henne en sked. Hon tittade lite skeptiskt på mig, som vanligt när jag ger henne nåt nytt, sen brast hon ut i ett jätteleende och sa kort och gott Mer! :)

1 kommentar:

Susanne sa...

ÅHHH jasså och var var inbjudan-- 2 var du tvungen göra den när det istid ute ;)