tisdag 15 december 2009

Tips till Biskvier och Punschrullar

Ska man göra båda samtidigt är det rätt smidigt att köpa en rulle mandelmassa på 500g och en mörk och en ljus blockchokladkaka á 200g. Sen tar man ca 200g mandelmassa till biskvierna och resten till marsipanen för punschrullarna. Sen ställer man båda satserna i frysen ett tag innan man doppar Allihopa i chokladen. Då behöver man bara kladda EN gång! Till dessa tycker i alla fall Jag att det blir godare att blanda 50/50 mörk och ljus choklad.
Det är som MITT ordspråk: “LATHETEN är uppfinningens moder” ;)

Skulle det bli som för mig att det blir lite smet över från dessa bakverk kan man göra som jag gjorde. Smeten rörde jag ihop och hade som fyllning i min choklad födelsedagstårta och chokladen ringlade jag på ett bakplåtspapper och använde som garnering till tårtorna. Jag använde för enkelhetens skull färdiga tårtbottnar men jag kan ju skriva vad jag hade för fyllning i alla fall.

Chokladtårta (Se recept HÄR)
IMG_4093

Gräddtårta (Se recept HÄR)
IMG_4094

Inga kommentarer: