onsdag 23 december 2009

Uppesittarkväll och julpyssel

Som vanligt dagen före julafton ska det ju vara uppesittarkväll, denna dag blev det bingolotto för hela slanten. Själv passade jag på att skotta en sista gång med förhoppning att jag ska slippa göra det innan vi åker till Åsa och Johan i morgon där julfirandet ska äga rum. Fast när jag nu tittar ut verkar det som att mina förhoppningar har grusats eller helt enkelt snöat över :) Det vräker ner samtidigt som det blåser…

Innan skottningen hade jag mitt alldeles egna julpyssel. Min julklapp till Johan, där de senaste åren har varit lite av en tradition att ge en klapp man kan pyssla lite med. Första året hade jag tejpat in ett presentkort av kreditkortstyp till frugan, det var vältejpat! och Johan snappade genast upp idén varvid jag året efter fick en fin liten trälåda som var väl hopskruvad med omsorgsfullt nerslipade skruvskallar :) Så i år har jag fixat en kanon klapp till svågern, tänkte börja med rimmet jag knåpat ihop så han får nåt att fundera över och efter jul kommer en liten bild av klappen :)

Av denna kan du få vinst som plåster på såret
Men med risk för pyssel till efter det nya året
Till skillnad från vägverkets hyvelstål
Är denna gjord med massor av hål

God Jul Johan
önskar
Matte

Julgranen blev också klädd idag vilket var uppskattat av Alla familjemedlemmar, speciellt den fyrbenta busmaskinen. Han har uppvaktat granen hela kvällen nu så vi får väl se hur länge den får vara i upprätt läge :)

DSC01564

Inga kommentarer: