tisdag 22 december 2009

Varmgarage? Varmt kök!!

He he, man får väl utnyttja ytorna som de säger. Det är inte så lätt att tina saker i ett garage där det är lika kallt inne som ute, så det fick bli köket i detta fall. Jag sa till frugan att hon skulle vara glad över jag i alla fall inte höll på med att renovera motorn på traktorn! När det gäller att markera ytor i ett hushåll får man sikta på stjärnorna så kanske man når trädtopparna ;)

Nu blir det snart att gå ut och fortsätta med snöskottningen, eller när det blivit mörkt i alla fall. Just nu är konturer lika sällsynta som regn i Sahara… Jag skulle gott och väl kunna vara halvägs ute på åkern utan att märka det nu, man ser ju inte ett skit! Allt är vitt, speciellt eftersom det har snöat runt 15 cm inatt också, tur att man bara nöd skottade :)

Rep dagsIMG_4116

Här snöar det ändå Lite!IMG_4111

Lillan hade roligt! Pappa har redan haft roligt ;)IMG_4114

1 kommentar:

Lisse sa...

Jag kan gärna tänka mig att adoptera en avkomma av din deg :-) men jag väntar tills du har skrivit hur det gick med din egen först... Bäst att ta det säkra före det osäkra! Det kanske blir en anledning att ha vägarna förbi Tväråfors!