onsdag 6 januari 2010

Operation “Tjuvkoppla 2250´n”

Nu är allting kopplat och klart i traktorn, jag har däremot inte provstartat än för att se att allting verkligen funkar med belastning också, ty det glömde jag bort sist. Kanske inte det smartaste men i lyckoruset föll det bara bort.
Igår var det kallt som attan och stormade så jag skulle nog gissa på att med köldfaktor och allt var det en bit under –40, inte speciellt roligt att koppla el utan handskar då direkt men vad skulle jag göra, frugan hotade ju med städning!

Problemet nu är att när jag skulle koppla kabeln från regulatorn till laddlampan råkade jag stryka den mot en “het” kabel (Det ligger ström på den) så jag hade ett alldeles eget fyrverkeri under traktorn, vackert och effektfullt tyckte jag men jag är orolig att regulatorn inte tycker likadant… Åja, den som väntar får se och jag tänkte plugga i värmaren nu så man får veta nån gång.

Här kommer resultatet, inte världens vackraste kabeldragning men detta är ju trots allt en “provisorisk” lösning tills jag får bättre med pengar att köpa en ny generator för. Sen var jag tvungen att tjuvlåna lite ström från kontakten som varnar när luftfiltret är igensatt, för jag hade ingen lust alls att plocka ner instrumentbrädan mitt i vintern om jag inte behöver bara för att få lite ström men detta resulterar i att jag inte kommer ett veta direkt (Utan lite felsökning) om generatorn slutat ladda eller om luftfiltret är igensatt. Fast jag resonerade som så att båda felen måste ju ändå fixas innan man fortsätter köra så det får gå för den här gången, eller i alla fall till sommaren.

IMG_4135
IMG_4132 
IMG_4134

IMG_4133

Inga kommentarer: