måndag 11 januari 2010

Trevlig Lördagskväll med GOD mat och whiskey provning

Det var så vi spenderade lördagen, vi åkte som sagt till Sjön där vi var bjudna på middag. Började aftonen med att snacka lite skit och det bjöds på välkomstpilsner och ostkrokar, mycket välkommet då jag mått lite tjyvtjockt på morgonen och inte alls fått i mig speciellt mycket att äta och speciellt när jag suktat efter en pilsner i nån månad nu! Sen daltar jag verkligen inte med magen, den ska härdas! Sista gången jag mådde lite tjyvis kompenserade jag med lite extra habanerosås på maten och det gick över ;)

Till middag serverades kolgrillad karré med Västerbottensost-gratinerad potatisgratäng och grillad schalottenlök med en helt otroligt god grönmögelost-sås, jag hade bara kunnat äta såsen om det inte vore för det goda köttet! Nu ska pappa ut i maskinhallen och dela oljefat! Gasol suger!! ;)

När man var (Väldigt) mätt och belåten blev det lite whiskeyprat som övergick i en provning av dito. Jag blev väldigt imponerat av hans samling och kunskapen att backa upp det hela fanns också. Det blev att prova några riktiga godingar med lite efterföljande historia, kanske måste gå på kurs snart ;) Det är ju inge roligt att sitta hemma och pimpla själv, speciellt när frugan är nykterist, utan sällskapet gör faktiskt lika stor del av upplevelsen.

Det här var då våran första barnfria dag på över två år! Och när vi råkade nämna det undrade värdarna va i allsina dar vi gjorde hos dem på våran lediga dag! Inget ont nu om min älskade lilla dotter men det kändes faktisk så otroligt skönt att kunna slappna av ordentligt utan att behöva oroa sig för vad lillan ska pilla på för grejer. Om inte annat får de väl se det som en komplimang att vi valde att spendera våran dag hos dem och det är definitiv inget jag ångrar! :)

2 kommentarer:

Susanne sa...

skönt att få vara ledig själv tror jag det är 28 år sedan jag var barn ledig.. skämt å sido... det är behövligt!

Matte Hartman sa...

Ni var ju på smekmånad, de e fusk! *avis* :)