söndag 24 januari 2010

Premiärtur på skoter!

Idag var premiären! Bättre sent än aldrig som man säger och lika roligt varje gång, speciellt eftersom man glömmer hur mycket det är att köra med, för man blir ju van efter ett litet tag så premiären är ju alltid roligast.
Sen att vissa skulle anse att jag ljuger i detta inlägg och påstår att jag redan kört skoter kan jag dementera det på en gång: Det var en Ski Doo Alpine och bara runt gården, så det räknas inte! ;)

Lillan fick följa med på premiären och efter att ha gjort en rokad med hörlurarna och mössan, de dämpar inte så bra när de sitter utanpå mössan, gick det betydligt mycket bättre. Vi åkte och hälsade på “Gosedjuren” som härjade på åkern, i mitt tycke “Skadedjur!” men Lea tyckte om dem i alla fall. Om ni inte vet vad jag pratar om så är det renar… Sen blev det en liten sväng till grannens stuga uppe vid träsket för att titta på när Palle lekte runt lite, blev inte så mycket leka för min del med lillan men det var roligt ändå. Den stora grejen nu är att vänja lillan med skotern för den låter ju lite och hon tycker inte alls om lite högre ljud, trots att hon har kåpor. Det är nog bara vetskapen om att saken låter som gör henne rädd i början men sen hon vant sig med att det låter om vissa saker accepterar hon dem bättre, som fyrhjulingen och gräsklipparen t.ex. Hon älskar fyrhjulingen och somnar på gräsklipparen :)
Bara för att förtydliga mig lite så är det ingen fara för hennes hörsel, hon får alltid ha kåpor på sig när jag vet att kommer att leva om. Det är inte fråga om att “träna” hörseln på höga ljud som förr i tiden. Jag insåg när jag läste igenom texten att det såg ut som det :)

Det var en riktigt kul, om än kort tur idag men det blir nog längre turer framöver fast jag måste nog modifiera styret lite och ändra placeringen av “bitsnöret” (Bågen i mitten av styret) för den var precis mitt för hennes näsa och mun så vid en tvär inbromsning eller större gupp kan det bli aj aj.

1 kommentar:

Lisse sa...

Premiärturen den bästa är...