torsdag 7 januari 2010

-35,4! NU är det myggfritt!

Fast det är faktiskt en sanning med modifikation, mygglarver kan överleva ner till –60 hör och häpna, de små asen. Fast det räcker med –35 som var vad jag läste av nere i svärmors stuga när jag vred upp värmen lite grann. En annan termometer där nere visade bara “LO” he he he, då vet man att det är kallt! :) Ska bli intressant att se vad det kryper ner mot vid gryningen.

Nytt vinkraftverk i Tväråfors!

Det är nästa rubrik som kommer att synas i någon notis i nån tidning, blogg eller papperslapp, vad som helst egentligen om jag får bestämma och vinner 3-400 000:- nån gång. Det är det ungefärliga priset för att bli FRI från förtrycket! Jag räknade lite på det en gång i tiden, eller rättare sagt varje gång man får elräkningen… Det är lite pengar att punga ut med men med den nuvarande trenden med svaga ENRON tendenser (Läs mer om det HÄR) är det en kostnad jag med glädje tar.
Nu däremot ska jag elda lite och hoppa i snarklådan och drömma om ljuva triss vinster :)

1 kommentar:

Susanne sa...

he he fy fasiken vad kallt--
vad säger du om fruset varm vatten? just precis frös våran varmvatten slang i toa nere..kul? så där ..morbida tankar till en speciell hanverkare.. med kuévärmaren en damsugare fick B upp det.. nu måste varm O kall vattnet droppa.. billigt....