onsdag 28 juli 2010

Grannyra

Ja, lite yr blev jag faktiskt hos grannen ;) Vi skulle bara göra ett litet spontanbesök hos grannen igår och det slutade med både kaffe, fika och några groggar :)

Det där är något jag saknat tidigare, inte att sprita men att bara spontant gå över till grannen och snacka lite skit och sedan inse att det helt plötsligt är läggdags. (Sen att det slinker ner en och annan rakabajsare gör ju heller inte ont ;) ) 
Det var inte direkt saker som hände när jag bodde i Stockholm direkt, två av lägenheterna under mig hann byta hyresgäster två gånger utan att jag ens hade sett dem i trappen. Den enda grannen jag mötte någon gång under mina sju år där nere var hon på samma plan men inte ens henne såg man mer än några gånger.

Det är väl det klassiska svensonsättet men det är egentligen ganska tråkigt att det brukar vara så. Allt är väl vad man gör det till så nu ska jag försöka att göra sådant här oftare! ;)

Inga kommentarer: