tisdag 27 juli 2010

Här tog jag mig minsann vatten över huvudet!

Eller i alla fall önskade jag mig vatten över huvudet efter provsmakningen.
Efter att ICA i Piteå slutade sälja min favvo chili var jag ju tvungen att hitta andra källor till styrka. Sagt och gjort, efter lite googlande hittade jag till Chilihouse och där fanns det minsann Många källor till styrka, så 600kr senare damp detta ner i min brevlåda:

IMG_4554 Mycket fina grejor!

Första från vänster är habanero salsa, medium men ändå ett j*kla drag!
Andra är en chipotle, alldeles lagom stark.
Tredje är Riktig chili som jag kommer till senare men texten säger väl rätt mycket!
Fjärde är en grillsås med whiskey, god med lite styrka.
Femte är då en “rub”, man gnuggar in den torr i köttet innan grillning, inge stark men det är ju med whiskey! ;)
Sjätte är också en grillsås, ganska god men inte så farligt stark :)
Ovanpå salsan är lite chilichoklad, riktigt god faktiskt.

Så, tillbaka till alternativ tre. Blair´s Megadeath Sauce 20/20 Limited edition

IMG_4556 (With liquid rage, jo j*vlar, där slog de huvet på spiken!!)

Fy f*n säger jag bara! Det står på flaskan att den INTE ska ätas som den är utan ENDAST ska blandas i maten men man är ju nyfiken av naturen så liiite kan man ju alltid ta på fingret… I början var det faktiskt inte så farligt, sen tyckte jag att det var dags att sluta elda på tungan med tändare, för ungefär så kändes det! Som jämförelse finns Scoville skalan där man kan se hur starka saker är, där vanlig habanero klockar in mellan 100 000-300 000 enheter. Den här landar på 660 000! Och det var tydligen betydligt mer än jag klarade av, inget som man droppar i lunchlådan minsann! Därför tror jag detta ska bli en liten present till nån annan “chilihead” :)

Inga kommentarer: