torsdag 15 juli 2010

ÄNTLIGEN har jag vunnit storvinsten!!!

Nu hör det till saken att jag egentligen inte är så kräsen, så i mitt fall var storvinsten att S40´n OCH Renaulten gick genom besiktningen! Jag fick förvisso en anmärkning på den andra strålkastaren som fick för sig att sympatispricka men ändå! Jag behöver inte åka tillbaka :)

I Måndags hade gumman tänkt visa Maranäsvältan för lillan men det slutade med en liten familjeutflykt istället. Vi började resan med ett stopp på “Pipens Bodega” i Fällfors där vi upptäckte att de hade supergoda pizzor! Kommer definitivt att bli där nästa gång det vankas dylik mat. :)
Efter att vi var mätta och belåtna, särskilt jag som firade första semesterdagen med två pilsner ;) åkte vi vidare för att spana in laxtrappan som var bara några hundra meter bort, tyvärr såg vi inga fiskar men vi åker nog dit någon fler gång och då SKA vi ta med kameran som vi inte ens hade en tanke att ta med! Då kanske vi har bättre tur med fisksightseeing´en. :) Efter att ha gluttat lite på Fällfors gamla kraftstation åkte vi vidare mot vårat ursprungliga mål, Maranäsvältan. Det är en stor ravin som naturen själv skapat med hjälp av en kallkällåder som varje år river med sig lite sand och gröper ut den mer och mer. Sen blev det att åka hem allihopa belåtna med dagens äventyr och gladast var nog Lea :)

Eftersom det nu tog så fasligt lång tid för mig att få iväg detta inlägg, har småskrivit på detta några dar nu, så hände en till bra sak: Elen i hönshuset är klar! Fy fasen vad skönt och värpredet är också klart, väntar bara på att hängas upp nu fast bilder på hela spektaklet kommer lite senare, det är alldeles för kallt ute nu (Fick just en rapport om att det bara var 10 grader…) Så nu fattas bara lite röjning där inne och en liten lucka till hönsapönsorna så att de kan gå ut i rastgården.

1 kommentar:

Therese sa...

Grattis till den "stora" vinsten! Våra bilar har börjat härma era nu, de bara går sönder och vägrar gå igenom besiktning... jag skyller på grusvägen jag ;)