fredag 9 juli 2010

Kalasdag

I dubbel bemärkelse, för både vädret var kalas och sedan var vi på kalas, för Onsdagen tillbringades i Skellefteå där vi hälsade på svägerskan och hennes karl som fyllde år. Jag var ju bara tvungen att jävlas lite med honom igen, de som läste om hans julklapp vet nog vad jag pratar om ;) fast denna gång var jag lite snällare, jag åkte bara förbi jobbet och lade lite järnskrot i en liten kartong tillsammans med några trisslotter och tejpade åt. Den minen han fick när han tog emot kartongen och jag helt sanningsenligt berättade att jag varit på jobbet och fixat hans present, den var obetalbar! Nästan bättre än när han öppnade julklappen ;)

Det blev lite fika på deras nybyggda altan nere vid älven, som förövrigt gjorde mig ruskigt sugen på att börja med våran, sen blev det lite allmänt skitprat och efter det lite fiske. Man var ju bara tvungen när man ändå var vid vattnet! Och hör och häpna, jag fick min första fisk på nästan tio år! Förvisso bara en löja snäppet större än en spigg men ändå :)
Vid tio snåret började vi dra oss hemåt och Lea lyckades vi väl få att somna strax efter elva och det fick vi betala dagen efter… men det var det värt, det var en mycket trevlig dag på alla sätt och vis med gott fika och trevligt sällskap.

Inga kommentarer: