fredag 5 mars 2010

Tankad och klar

Efter sista snöovädret var jag tvungen att mjölka ut det sista ur farmaren… Jag var lite orolig faktiskt, skulle det eventuella vattnet i farmaren fastna i vattenfiltret eller skulle det passera vidare till traktorn?? Ja, efter dagens röjning av allt som var kvar, ides inte ta allt medans det fortfarande var oväder, konstaterade jag att: Antingen var det inget vatten i farmaren, eventuellt var det fortfarande fruset eller så går gamla bettan alldeles utmärkt på vatten! :) Nu får vi bara hoppas att det inte ska komma så mycket mer snö!

Dagen har väl i övrigt flutit på ganska bra. Hade tänkt sluta före lunch idag och njuta av vädret men precis när jag börjat stänga ner maskinen kom kollegan och undrade om jag bara kunde köra ett snabbjobb innan lunch… Jaja, det var bara att starta upp spelverket igen. Det är då en procedur som tar ca 10 min.
Åja, passade på att byta skärhuvud eftersom det var “tunn” plåt (3 mm) och passade på att ta lunch medans den startade upp igen. Snabbäter och går tillbaka för att starta programmet. Får då ett litet larm, “No cutting head”. Ehh, joo, det sitter visst där!! Muppmaskin… Svär en väldigt lång och högljudd ramsa, ty det där felet har jag haft tidigare och innebär att en vattenkoppling till kylningen läcker och skärhuvudet är fyllt med vatten… Jippie!! Bara att börja skruva isär det för att få bort allt vatten från elektroniken, det brukar som tur är att funka. Efter en snabb raid till andra maskinen för att norpa skärhuvudet därifrån kunde jag äntligen få jobbet gjort och kunde gå hem “bara” två timmar senare än jag tänkt…

Men som tur är var det ju faktiskt ändå tidigt och både solen och värmen lyste med sin närvaro, så dagen slutade ändå på plus, både temperaturmässigt och humörmässigt :) Passade även på att skicka ut gumman med kameran när jag skottade, “Åhh vad intressant!” tyckte hon säkert ;)

SONY DSCLite Snö var det allt, här ankrade jag första gången…

SONY DSCJa, här syns det ju hur höga drevorna är, och det här är inte ens den värsta ;)

SONY DSC    Nu så, Bort med skiten!! :)

För de inte fullt så traktorintresserade (Va?!) kommer även lite mer natursköna bilder ;)

SONY DSCVy över nejderna

IMG_4265Drevorna börjar vara i största laget ;)

IMG_4267 Solnedgång i Tväråfors, det riktigt luktar vår nu!

Inga kommentarer: