tisdag 2 mars 2010

Börjar bli LITE less nu…

När jag kom hem från jobbet idag hade det ju som bekant snöat lite, men inte hälften så mycket som det har blåst… Vägen hem var OK men infarten… Jag ankrade 4 gånger innan jag ens kom IN på den, sen höll jag på att fastna riktigt ordentligt i nedförsbacken mot älven, av alla ställen! Jaja det var bara att gå in och börja med maten då innan frugan kom hem men det var ju lugnt, jag hade ju kokat kött igår och planerade att göra pepparrotskött idag, smaskens! Bara för att konstatera att jag först inte hade rivjärn till att riva pepparroten, som senare visade sig vara ingefära!!! Det blev mannagrynsgröt…
Ingen bra dag idag… Och inte ser det lovande ut i morgon heller, vinden har friskat i ytterligare så jag har inte så stora förhoppningar om att ta mig till jobbet i tid… Men å andra sidan tar jag mig inte till jobbet får jag vara LEDIG!! :) Inget ont som inte har något gott med sig minsann! ;) Nu ska jag i alla fall dö en stund framför TV´n och mysa lite. Och det positiva är ju att min provisoriskt lagade kedja i slungan verkar hålla för ganska stora belastningar, för det gick Tungt! :)

2 kommentarer:

Susanne sa...

tror att viss dos med själv förnekelse ger en fin humor..he he eller hur det nu var:) :)

Daniel sa...

ojoj ingen bra dag du!

Gröt å allt...

vila på soffan du me gott samvete!!