söndag 28 mars 2010

Det hade kunnat sluta värre!

Ja, vi kör väl pang på rödbetan och visar vad som hänt och förklarar sen, för alla är som tur var oskadda.

DSC00805Hmm, ser misstänksamt ut…

DSC00806
Ahaa!

DSC00804
Just det ja! 

Ser faktiskt misstänksamt likt ut en dikeskörning fast det var inte så enkelt, det här var faktiskt bästa alternativet. Nu ska jag berätta. Vi hade planerat en resa till Skeå och var som sagt på väg och som tur var hade plogbilen hunnit förbi en sväng på morgonen och bara tryckt ut snön mot plogkarmen, lilla bettan och jag tackar för det :) När vi passerar ett av husen i grannbyn ser jag att boenden i huset är ute och skottar med traktorn och lyfter ut snön på andra sidan vägen. Så långt allt väl, jag ser hur personen backar tillbaka på infarten och väldigt långt bak i mitt huvud gror en misstanke på om föraren sett mig komma eller ej, så instinktivt släpper jag av gasen lite, sikten är det inget fel på och jag ser föraren hur bra som helst. Ett tiotal meter innan jag ska passera ser jag hur föraren tar sats för att köra ut igen, då började hjärnan arbeta på högvarv, hinner jag stanna? Nähä, det går ju ändå nästan 70 knyck. Vad fasen gör jag nu?! Kommer föraren att se mig? Inte det nä… Helvete! Vad är bättre nu, traktor eller plogkarm? Öh,var det en kuggfråga? Plogkarmen blev det! Som tidigare nämnt var den mjuk och fin så stoppet blev inte riktigt så tvärt som jag trodde, förlåt mig vädergudarna för mitt tidigare inlägg, jag och volvon ber så innerligt om ursäkt :)

Som tur var blev ingen skadad och lillan trodde bara att jag bromsade lite tvärt men spagettibenen och adrenalinkicken Arne gjorde sig verkligen påminda! Föraren av traktorn bad också innerligt om ursäkt, jag tror nog han/hon blev lite chockad också. Då det inte blev några uppenbara skador efter vi dragit upp bilen körde vi vidare, fast jag ska nog åka in till jobbet nån kväll till veckan och hobbyjobba lite medans bilen tinar upp så man kan kolla lite närmare. Inte nu för att jag tror att det blev några skador då inte ens extraljuset vek in sig mot bilen men bara för att vara på säkra sidan. En ny bilreparation är verkligen något vi Inte har råd med men man är ändå mest glad att ingen tog skada :)

Nu ska jag nog ta och slappa en stund i soffan och fortsätta med att försöka rita en planeringsskopa till traktorn, undrar om ska göra den krocksäker? ;)

1 kommentar:

Therese sa...

Usch då! Ni råkade ut för det en annan bara väntat ska hända. Mellan oss och stan är det en himla massa små traktorer som skottar snö och upptar vägen på just det vis den ni träffade på gjorde. Tyvärr så är det många av de här som verkar vara helt ovetande om sin omgivning och att de faktiskt befinner sig på en landsväg... Men men snart är det i alla fall vår, även om det inte riktigt känns så just nu. Tur att ni klarade er oskadda!