fredag 12 februari 2010

Vissa är allergiska mot mat eller t.o.m. el, jag är allergisk mot bilar…

Igår när jag skulle åka till jobbet var allt frid och fröjd, det var ju kallt som f*n men annars var allt som vanligt. Efter sista snösvängen av vägverket när de även “hyvlade” vägen skulle man kunna ifrågasätta resultatet, normalt sett brukar vägen bli slätare men denna gång blev den nog sju resor värre… Tvättbräda av grövsta slaget och när jag kört på sånt tidigare har det slamrat lite i framvagnen men igår lät det som ett helt kompani med smeder fastnat i hjulhuset och än värre blev det av obalansen pga. snön i däcket när jag kom ut på E4´an, blev en lugn färd i 80 till jobbet både igår och idag… Så mitt sista hopp om en bra och fungerande bil släcktes i vinternatten…

Så min helg blir väl i det välbekanta garaget för att fixa till det sista på Renaulten för att kunna sälja den för att få råd till nya kolvar till gummans skoter så man kan sälja även den för att få råd till ny drivaxel till fårrden så vi åtminstone har EN fungerande bil tills jag fått nya framlyktor,blinkersglas och resten av möjligt defekta och säkert snordyra reservdelar till framvagnen och åtminstone en kubik diesel till farmaren. Mycket nu…

Inga kommentarer: