fredag 5 februari 2010

Omvända roller

Just nu är det en del omvända roller här på gården. Till att börja med, när jag skulle fixa slungan häromdagen för att röja bort allt Kung Bore kräkts ner på oss, fick jag en liten överraskning. Skulle ju bara byta brytbult men döm om min förvåning när både bulten till fläkten OCH till skruven var hela, oron började sprida sig i kroppen, kan det ha gått sönder i växellådan på traktorn? Nä, utgående snurrade ju… Hmm… Vänta nu, då kan man börja fråga sig: Vad är starkare, en sketen madrass eller en drivkedja av industrimodell? Tydligen har madrassen en hel del dolda talanger för själva kedjan till skruven var avsliten! Det var bara att göra en provisorisk lagning med delar från nån gammal jordbruksgrej jag hittade i en låda som “nästan” passade :)

Sen har vi vår kära kissemiss som konverterat från utekatt och musjägare till innekatt och mYsjägare, detta skedde innan han tappade manligheten. Efter kastreringen är det normalt att de ska bli ännu keligare, lugnare och med risk att lägga på sig nåt kilo. Keligheten är förvisso konstant, det går nog inte att bli mer kelig utan att han skulle sitta fast runt en hela tiden men däremot har han tappat ett halvt kilo och blivit busig som en liten kattunge och i alla fall Lite mer benägen att gå ut, snacka om att vara tvärsöver! Fast det är ju ganska kul med en buskatt igen :)

1 kommentar:

Susanne sa...

du har en award att hämta hos mig