lördag 6 februari 2010

Fy f**n vad jag hatar att forsla det där vita h-vetet!!

Efter att ha läst om diverse takras runt om i Sverige fick jag kalla kårar när jag tittade på taket till kuvösen, eller rättare sagt när jag tittade Under taket. takbjälkarna hängde märkbart ner så efter middagen tog jag spaden och klättrade upp och jösses vad snö det var däruppe! På balkongen låg de runt 120 cm och ungefär lika mycket på kuvösen där det var som mest. Nu, två timmar senare är det rent och fint däruppe och en väldigt sliten karl sitter och skriver inlägg :) Snön var ju inte direkt mjuk och fluffig utan man kan väl likna det hela med ett hårdpackat skoterspår, Tungt! Men nu är det i alla fall klart och vi behöver inte oroa oss för att behöva skotta snö ur vardagsrummet och toaletten. :)

Var ute en sväng med skotran idag också. Och nu till Palles stora glädje kan jag säga att jag ankrade hela två gånger. Åh, vad han ska mysa när han läser detta för jag har verkligen retat han när han själv kört fast men han måste väl få ge igen nån gång i alla fall ;) Der var verkligen inge roligt före alls, när jag skulle forcera en liten avsats nere vid älven innan en brant backe spolade det in en massa pudersnö under huven och på variatorremmen som genast tappade all form av fäste den tidigare hade mot variatorn. Det gick bara saktare och saktare och två meter från krönet var det bara att inse, detta blir tungt! Men det var mjuk och fin snö att trampa ner så det gick rätt fort. Fast ändå är det ganska roligt att köra i sådant här före, solen skiner, man nästan svävar fram och snön spolar över skotern. Man riktigt myser av hur mjukt och fint allt flyter :) Nu blir det i alla fall att lägga lillan sen en välförtjänt dusch, sen ska jag nog lägga mig själv. :)

1 kommentar:

Palle sa...

MOAHAHAHAHAHAHA Körde FAHAHAHAHASST MOAHAHAHA!!! Säger som Gert Fylking: ÄNTLIGEN =)