fredag 5 november 2010

Det ligger en förbannelse över bilen!!

Ibland är det verkligen så man kan börja undra när det gäller Renaulten. På under en vecka har den strejkat tre! gånger och alla på grund av elfel… Första gången lade ju, som tidigare skrivet, batteriet av. Andra gången fick generatorremmen för sig att den skulle kela med drivaxeln och nu sista gången fick jag rycka ut till Byske för att kabla igång bilen. Det hela löste sig ganska fort, skruva av och på pluspolen men ändå. Det är ju inte direkt första gången felen är el relaterade på den där härken.

Sen för att få skriva nåt positivt så börjar faktiskt förkylningen avta lite grand, det var nog den värsta jag haft som jag kommer ihåg.
Idag kände jag mig ändå i tillräcklig form att göra något (Börjar vara på tiden nu!). Så vad göra?
Ahh! I och med att jag inte tordes stanna bilen när jag skulle köra hem den från Byske grusades mina planer på kubbar med mjölk, så vad vore ett bättre projekt än det?! Lagom jobbigt också. Sagt och gjort hittade jag en bild på ett gammalt recept på internet från någons mormor. Tyvärr kommer jag inte ihåg varifrån (ovanligt…) men de blev i alla fall Supergoda! De såg precis ut som köpes, ändå tills en minut innan de fått färg, då säckade de ihop… Fast smaken var det definitivt inget fel på! Ska lägga upp receptet lite senare. Sen att man till 90% tappat luktsinnet var bara en positiv sak nu, då hjorthornssalt luktar gigantisk kattlåda när man gräddar dem.

Inga kommentarer: