söndag 31 oktober 2010

Internetbesök

Det var väl det roligaste som hänt den här helgen. I Fredags ringde nämligen en från “forat” som jag hänger på, Maskinisten. Jag har nämligen en tråd där, där jag frågade efter lite hjälp om den trasiga svetsen. Nu visade det sig att en kille i Norrfjärden höll på med just sådant och av en otrolig slump höll han på att reparera en precis likadan. Vad är oddsen?! Hursomhelst hade själva styrprogramvaran havererat i hans projekt så då erbjöd jag mig att donera lite “blod” till den andra svetsen. Turligt nog fungerade tydligen allting bra för nu går den andra, känns som att jag kommer att slå han en signal när det riktigt kört ihop sig med min ;)

Efter kopieringen blev det en kaffestund med prat om allt från religion och politik till maskiner förstås, till sena kvällen. Det var ena riktigt trevliga prickar och det är kul att kunna sätta ett ansikte på dem man diskuterar på nätet med. Ska nog återgälda besöket någon gång, förmodligen när jag ger upp med svetsen Blinkar

Sen har vi ju kapitlet med förkylningen. Den lurade mig! Jag kände mig ju bättre och bättre i slutet av veckan. Tills idag… Helt utslagen och varenda kroppsöppning ovan axlarna är tät… Har nyss provat svågerns dunderkur mot förkylning, så vi får väl se om det funkar men det kan nog inte bli sämre i alla fall. En citron, tre matskedar honung, lika många vitlöksklyftor och varmt vatten. Det var, hör och häpna, faktiskt gott!

Inga kommentarer: