onsdag 27 oktober 2010

Skitbil!!

Ja, det var väl inte direkt en oväntad start på mina inlägg…
Det började i Fredags med att frugan ringer från Byske och säger att bilen inte startar… Jaha, vad är det nu då?! Det var bara att packa startkablar och bogserlina och sätta sig in i bilen…

Väl framme provade jag starkablarna först, då bogsering i snöstorm 3,5 mil inte verkade direkt lockande. Fantastiskt nog hoppade den igång direkt! Tjohoo!! För att sen tvärdö när jag ryckte startkablarna… Suck! Jaja, det var ju enkelt i alla fall. Ett nytt batteri senare och bettan gick som en klocka. Ändå tills idag då. Jag lovar, den bilen har ett horn i sidan på mig. Frugan ringer från Byske, igen…
-Batterilampan lyser! Törs jag köra hem?
-………….mutter…….. Kör på!

Tack och lov kom hon sig hem och det var faktiskt inte riktigt så allvarligt, en rem som gått av. Sådana fel tycker jag om, om man får välja mellan två onda ting.

IMG_4829

Nu ska jag bara skicka gumman att handla nya remmar i morrn så är saken biff! och helgen räddad! Open-mouthed smile

Inga kommentarer: