måndag 20 december 2010

Öppet brev till Kung Bore:

I våran tidigare överenskommelse där jag uttryckte att jag hellre ville ha snö istället för kyla måste det ha uppstått vissa förbistringar i kommunikationen, då jag Ej avsåg snömängder Över 2 (två) decimeter! Samt att dessa Ej heller skulle infalla samtidigt med vindhastigheter Över 10 (tio) meter/sekund!

Att dessa parametrar sedan använts på ett, för mig ansett, Ej godtagbart sätt och dessutom i kombination med temperaturer Under –17 (sjutton) grader Celsius, som överenskommelsen ursprungligen innebar om att förhandla bort, avser jag härmed att föra detta ärende vidare till högre instans som ett direkt avtalsbrott!

Jag framhäver härmed att Du omedelbart ska dra tillbaka den, i mina ögon, orimliga mängd snö Du efterlämnat på undertecknads ägor, samt återställa temperaturen till mera rimliga –10 (tio) grader Celsius.
Skulle Du inte tillgodose mina krav i detta brev Skall jag se till att det kommer att bli betydande rättsliga påföljder!

2 kommentarer:

Lisse sa...

Skriv under med mitt namn också ;-)

Susanne sa...

tydligen fortsätter kontraktsbrottet.....