tisdag 28 december 2010

Ibland hänger man bara inte med…

När jag kom hem ifrån jobbet idag kom Lea springandes och kvittrade:
-“PAPPA, PAPPA, jag har ritat, det är du och jag och mamma och du håller i lille V i knät!!” (svägerskans son)
-“Jaha, vad roligt!” Sa jag instinktivt medans jag klädde av mig. Sen kom hon stolt och skulle visa teckningen, då tappade jag nästan hakan. Tidigare har det ju bara varit en massa streck och cirklar, så sent som igår. Det var det inte nu! Undrar egentligen hur hon tänker när hon lär sig saker, för ibland undrar man om det är något fel på henne då hon verkar ligga så långt efter men dagen efter kan hon helt plötsligt göra sakerna, som om hon aldrig gjort något annat tidigare.

IMG_4945Jag behövde ju inte ens fundera på vad det var!

I övrigt har julen förflutit ganska lugnt, mycket och god mat, vila, klappar, mera mat. Ja, ni vet ju. Av frugan fick jag en fin tavla och en varm och skön vinterjacka till garaget och av svärmor fick jag leksaksknivar… Ja, vadå? Det ser ju ut som sådana!

DSC03350Bild på klappen, tagen med min julklapp till frugan.

IMG_4937”Leksaksknivar” av keramik, vassa som s*tan och lätta!

Få se nu då, varm mekar jacka av frugan, kockknivar av svärmor… Kan de ha någon baktanke med det hela?… Näää! Blinkar

God fortsättning på er!

1 kommentar:

Marie-Ann sa...

Låter som det var en trevlig jul och att det är dags att meka i köket kanske;)