onsdag 8 december 2010

Jag skulle kunna skriva en massa fula ord…

…men jag nöjer mig för tillfället att bara banna kylan lite grand…

Sophämtning sker varannan vecka, likadant som att solen går upp varje dag. Varför ska jag då alltid glömma tunnorna till sista minuten varje gång då?! Jag har ju hittills aldrig glömt att kliva upp på morgonen! Sen att de senaste gångerna när jag skulle upp med de gröna helvetet alltid sjunkit till minus 20-25, måste ju bara vara för att Han där uppe har lite att göra och uppenbarligen tycker att det är skitkul när jag går där nere och svär så marken tinar…

Släpa en överfull tunna en halv kilometer är ju inte roligt och att dra igång traktorn i minus 24 hade jag inte hjärta till. Fyrhjulingen stod tack och lov i hö lidret där det inte alls är lika kallt. Frågan är bara om det gröna h-vetet (i framtiden referat till som “tunnan”) tyckte samma sak, för jag hade ljudligt utlovat tunnan sitt livs åktur om jag fick igång fyris. Och det fick jag!!! Moa ha ha ha!!
Tur för tunnan var att det just var så kallt, för över 20 km/h höll knäskålarna på att spricka, fingrarna att lossna och pannan den sprängde…

Tänk vad mycket man kan skriva om nåt så litet men ack så irriterande.

2 kommentarer:

Johan sa...

perstorp sopkärlet går alldeles utmärkt att dra bakom en bil med kula. dra ett spännband under tunnan och över locket lägg omkull tunnan med handtaget över kulan. spänn fast om du har tänkt köra lite fortare men kom ihåg att du inte får ta för snäva svängar... hälsningar från din gamla tömningsansvarige på området Nötön, Renön, Lastgrundet och Lövgrundet.....God Jul på er.


P.S Lisse hälsar D.S

Jo tjena sa...

Alltså det här med kyla...med tanke på allt snacka om den globala uppvärmningen, att polerna smälter osv trodde jag att vi skulle få det rätt varmt här i Sverige. Inte kallare och kallare med snö i slutet av april. Jag känner mig lurad.