måndag 20 december 2010

Ha…ha…ha… Skitkul…

Eller? Nu är det faktiskt inge roligt längre. Hade ju nästan blivit helt frisk från den förra förkylningen och vad händer? Jo, i Torsdags fick jag igen SAMMA förkylning… Efter två-fikat gav jag upp och drog hem, kul löning man kommer att få…

Som pricken över “i” kom det ju en massa lappmögel med början i Torsdags, som bara fortsatte och fortsatte… Frugan ankrade med bilen uppe vid vägen när hon kom hem efter sin julfest på kvällen men de fick bli morgondagens projekt då jag var helt radiostyrd.

På Fredagen var det bara att bita i det sura äpplet och he sig ut och skotta. Som vanligt fick jag koppla snöslunga i rykande snöstorm, att man aldrig lär sig. Trots att jag fick koppla den bakom 430´n denna gång, då jag inte fått Stoorn klar (Det har ju snittat –20 sen den gick trasig…) gick det rätt bra. Dock märks det att både vikten och effekten är reducerade på denna maskin, går myyycket saktare och höjer jag slungan för fort vill den nästan stegra. Fast trots att det var runt en halvmeter snö överallt klarade lilla bettan uppgiften galant!

Resten av helgen har dock spenderats antingen på kökssoffan eller vardagsrumssoffan och tack och lov har vi haft en väldigt snäll svärmor som lagat mat mest hela helgen. Stort tack!
Min och Leas gemensamma födelsedagsfest blev det inte mycket av  heller tack vare förkylda familjen, fast en liten tårta blev det allt.
Nu är det bara kurering som hägrar så man åtminstone får vara med på julmaten!!

Inga kommentarer: