söndag 23 januari 2011

Inte lika lugnt som förra helgen

Jag börjar undra lite grand. Om man googlar på “negativ” borde nog min blogg hamna rätt högt upp bland träffarna men det struntar jag i just nu. Jag skulle ju bara byta termostat i frugans bil, ja vad händer då? Jo, avgassystemet går av! Då blev det utryckning till Biltema i Luleå idag för inhandling av reservdelar… Den kostade bara runt 140kr men slutnotan blev drygt 800?! Hur gick det där till?!? Det där är bra att ha, och det där, och det där…

Åja, efter diverse plåtarbete fick jag med hjälp av Palle ihop det hjälpligt, det läcker lite fortfarande från min hemgjorda kona. Orginalkonan gick ju givetvis inte att rädda, så vi fick smida ihop en egen vilket inte var det allra lättaste men det skiter jag också i just nu. Det är bara så tröttsamt att alltid måsta leta efter billigaste reservdelarna man kan hitta, modifiera det så det passar mm. mm. Fasen va skönt det hade varit att bara lämna in bilen till en verkstad och säga “FIXA!” men så bra ska man inte ha det…

Åja, nu ska jag glo på TV resten av helgen (typ 2 timmar då),lugna ner mig lite och hoppas på att nästa vecka blir lite roligare.

Inga kommentarer: